Begin dit jaar kondigden John Cornelissen en Mirjan Theuns al aan een glossy magazine te willen produceren ter ere van het jubileum van hun zaken De Tijd -nummer 16 in de Terras Top 100 en nummer 8 in de Café Top 100- en Sec Eten en Drinken dat geëxploiteerd wordt door gastvrouw Hanneke van der Westerlaken en haar partner, chef-kok Niels Janse. Het tijdschrift, genaamd Het Recept van Oisterwijk, bundelt verhalen over ‘verzorgde en mooie verhalen over de ingrediënten die de gemeente Oisterwijk zo bijzonder maken.’ Het Recept wordt verspreid onder zo’n 35.000 huishoudens in de regio.
Adverteerders boven verwachting
Dat is –ook financieel gezien- een hele operatie, die de ondernemers in eigen beheer uitvoerden. Cornelissen: ‘Het doel was om zo’n 150 pagina’s te maken, waarvan 60 pagina’s met adverteerders.’ Die verwachting is ruimschoots overtroffen met ruim 200 pagina’s, waarvan 80 advertenties. ‘Boven alle verwachtingen.’
Actief werven
Om adverteerders aan zich te binden werd een site ontworpen, ging een mailing de deur uit en werd een filmpje ingezet. Cornelissen: ‘En daarna begint het werk pas. Mirjan en ik zijn gaan bellen en langsgegaan bij adverteerders –allemaal regionaal overigens- om ons verhaal te doen. En men was enthousiast.’
Groot feest
Mede dankzij de advertentie-inkomsten, à €1450 (ex btw) per advertentie, ligt er binnenkort bij 35.000 huishoudens een vuistdikke glossy op de mat. Cornelissen: ‘En het is geen adverteerdersmagazine, maar echt iets om het jubileum en de regio te vieren.’ Het eerste exemplaar wordt woensdag 17 juni uitgereikt tijdens een groot feest in De Leerfabriek in Oisterwijk.