MyCCEP: de online thuisbasis voor ondernemers

MyCCEP: de online thuisbasis voor ondernemers
V.l.n.r.: Ruben Boset, Emiel Benne en Fleur ten Klei.

Ruben Boset, mede-eigenaar van Zjuu Brunch & Borrelbar in Tilburg werkt sinds een halfjaar met MyCCEP, het online platform van Coca-Cola Europacific Partners (CCEP). De functionaliteiten van het online platform helpen hem in de bedrijfsvoering. 'Het biedt gemak en versterkt mijn samenwerking met CCEP', zegt Boset.

In coronatijd is Boset van start gegaan met een nieuw concept in Tilburg: Zjuu Brunch & Borrelbar. Aan de rand van de stad en nabij het Leijpark opende hij, samen met zijn vrouw, iets meer dan een half jaar geleden zijn trots. Boset, ook eigenaar van Tuinhuis Culinair, een brasserie in de Brabantse stad, kiest voor kleinschalige horeca omdat ‘wij niet van de massa zijn’. Met veel aandacht voor product, personeel en gast is de ondernemer al meer dan 20 jaar actief in de horeca. En het laatste jaar ondersteunt de online tool MyCCEP van Coca-Cola Europacific Partners hem daarbij nadrukkelijk.

Samen met Emiel Benne, Senior Manager Omnicontact bij CCEP en Fleur ten Klei, Manager Omnicontact legt hij uit hoe hij het platform gebruikt en welke voordelen hij ervaart. ‘Het is vooral prettig dat ik via MyCCEP op ieder gewenst moment zelf een hoop kan regelen, ook tussen de bezoeken van mijn vertegenwoordiger door’, legt Boset op zijn zonovergoten terras uit. ‘Zo deed ik voorheen aan het begin van het jaar een inschatting hoeveel glazen ik nodig zou hebben en bestelde ik dat in één keer bij mijn vertegenwoordiger. Nu bestel ik gedurende het jaar gefaseerd wat glaswerk of andere materialen bij. Hiermee is er sprake van meer maatwerk’, legt de horecaondernemer uit.

Samenwerken en samen groeien

Emiel Benne licht toe hoe hij naar het contact tussen CCEP en haar klanten kijkt. ‘We streven een optimale samenwerking met onze klanten na, met als doel om samen te groeien. Hierin staat goed contact centraal, zowel proactief als door goed bereikbaar te zijn voor vragen of advies. Om die reden heeft een groot deel van onze klanten een vaste vertegenwoordiger die hen regelmatig bezoekt en die het eerste aanspreekpunt is voor advies, inzichten en vragen over het assortiment of onze samenwerking.'

'Als aanvulling hierop, houden we onze klanten ook graag digitaal op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Dit doen we onder andere via online nieuwsbrieven en dus via ons online platform MyCCEP, waar we regelmatig de laatste productinnovaties, trends en omzetkansen delen en waar aantrekkelijke acties en ondersteunende materialen te bestellen zijn. Tevens bieden we klanten op MyCCEP handige tools om hen te ontzorgen en te helpen om nóg meer uit hun zaak te halen. En dit alles snel, makkelijk en wanneer het de klant uitkomt. Hierdoor blijven we goed in contact.’

Proefpakket

Ruben Boset geeft een voorbeeld hoe dit voor hem heeft gewerkt. ‘Via een online nieuwsbrief werd ik op de hoogte gebracht van een aantal nieuwe, suikervrije frisdranken. Naast informatie over deze producten, kon ik ook gebruik maken van een mooie actie die werd geleverd door mijn eigen drankengroothandel.’ Benne vult aan: ‘Regelmatig bieden we ook een proefpakket aan, zodat de klant zelf kan proeven hoe goed de smaak is.' Het gaat om Coca-Cola zero sugar cherry, Fanta orange no sugar en Fuze Tea green tea appel kiwi no sugar. Deze introducties passen in de ambitie van de frisdrankleverancier om in 2025 vijftig procent van het verkoopvolume afkomstig te laten zijn van suikervrije en caloriearme dranken. Momenteel is dat 46%.

Snel en gemakkelijk

Vooral het gemak van MyCCEP spreekt Boset aan. ‘Via de online nieuwsbrieven word ik per e-mail op de hoogte gehouden van het nieuwe aanbod of nieuwe functionaliteiten op het platform. Zo heb ik deze week nog gebruik gemaakt van een actie, waarbij ik bij een bestelling van drie kratten Coca-Cola zero sugar cherry en/of Fanta orange no sugar, een Coca-Cola parasol ontvang. Deze kan ik gebruiken op ons terras of wellicht weer verloten onder onze gasten.'

Het is makkelijk dat ook mijn bedrijfsleiders toegang hebben tot MyCCEP”

'Het aantal contactmomenten met Coca-Cola neemt dus toe, maar wel wanneer het mij uitkomt. En aangezien ik twee zaken run, vind ik het makkelijk dat ook mijn bedrijfsleiders toegang hebben tot MyCCEP. Zij loggen bijvoorbeeld in om de lopende acties te bekijken of om gratis ondersteunende materialen als glaswerk of menukaarthouders te bestellen. Op die manier word ik ontlast en kan ik aandacht besteden aan onze gasten en gerechten.’

Snelle Skills

En precies dat gemak is wat CCEP met MyCCEP wil bieden. Benne licht toe: ‘Klanten verwachten tegenwoordig, terecht, dat zij op ieder gewenst moment zelf hun zaken kunnen regelen. Met de functionaliteiten op MyCCEP willen we de klant dit gemak bieden. Een voorbeeld hiervan is de koppeling met ons platform voor personeelstraining, Snelle Skills. Hier vinden onze klanten gratis, korte trainingen over relevante onderwerpen. Van de basics in gastvrijheid tot het maken van de lekkerste cocktails of technieken om nieuwe producten onder de aandacht te brengen bij hun gasten.’

Ruben Boset haakt in. ‘Wat ik hier makkelijk aan vind, is dat ik deze met één druk op de knop via WhatsApp kan delen in de personeelsapp.’ Nog een voorbeeld, gaat Benne verder, ‘klanten die apparatuur van CCEP op locatie hebben staan, kunnen dit via MyCCEP inzien en snel en gemakkelijk een storing of defect melden wanneer dit aan de orde is. Dit komt dan direct terecht bij de juiste afdeling.’

Al bijna 10.000 gebruikers

In anderhalf jaar tijd hebben al bijna 10.000 ondernemers zich aangemeld op het gratis platform en zij beoordelen MyCCEP gemiddeld met een 7,9. Benne geeft aan dat zijn team het platform de komende tijd steeds zal blijven uitbreiden. ‘Op dit moment is de content vooral gericht op horecazaken, sportverenigingen en on the go locaties. Dit zal de komende periode aangevuld worden om nog relevanter te zijn voor klanten die actief zijn in kanalen zoals leisure en petrol. Ook blijven we met klanten in gesprek om te bepalen welke nieuwe functionaliteiten we aan het platform zouden kunnen toevoegen. Want uiteindelijk staat de toegevoegde waarde voor de klant centraal.’

Waardevolle tips en altijd op de hoogte blijven

Onderdeel van die toegevoegde waarde zijn ook de tips & tricks die via MyCCEP met de klant gedeeld worden. Boset geeft aan dat dit hem heeft getriggerd. ‘Ik zag een aantal artikelen over het verbeteren van online zichtbaarheid, bijvoorbeeld door een goede inzet van Instagram. Dit kan ons zeker helpen, ook omdat mijn personeel al had aangegeven hier actiever gebruik van te willen maken. Daarbij biedt MyCCEP allerlei beeldmateriaal, zoals kant-en-klare social media posts of logo’s, productfoto’s en video’s voor op de eigen website, menukaart of social mediakanalen. Dat maakt het voor iedere ondernemer mogelijk om hiermee aan de slag te gaan.’

Wij vinden het ontzettend belangrijk om onze klanten op de hoogte te houden van de ontwikkelingen”

Behalve alle praktische functionaliteiten en inspiratie, dient het platform ook om klanten op de hoogte te houden van het laatste nieuws. Emiel Benne: ‘Zo is onze mineraalwaterbottelarij in Chaudfontaine vorig jaar ernstig getroffen door de overstromingen in de Ardennen en waren wij als gevolg daarvan tijdelijk niet in staat om Chaudfontaine te leveren. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat we onze klanten in dit soort situaties, ook via e-mail en MyCCEP, op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen.’

Zoals het er naar uit ziet gaan Ruben Boset en zijn Zjuu Brunch & Borrelbar er nog lang van profiteren. ‘Op deze locatie aan de rand van de stad en bij het park zijn we een echte ontmoetingsplek geworden, waar mensen niet alleen kunnen borrelen, maar ook vergaderen. We verhuren ook e-bikes en beschikken over een vide met 10 flexplekken die ook kan dienen als vergaderruimte voor 25 personen,’ zegt Boset die daarnaast met de gemeente in overleg is om in het Leijpark een wandelroute aan te leggen, zodat de omgeving wat levendiger wordt. MyCCEP is voor hem een praktisch hulpmiddel waarmee hij snel en eenvoudig op de hoogte blijft van de laatste trends. Bovendien helpt het hem om meer uit zijn zaak te halen.

Dit artikel is gesponsord door Coca-Cola Europacific Partners