Inspiratie uit horecazaken

Hoe richten ondernemers hun zaak in? Wat zijn de trends op het gebied van design en welke eyecatchers zijn gespot? In de collectie Inspiratie wordt alles in beeld gebracht en kun je filteren op categorie, segment en/of plaats.

Opkomst fat- en e-bikes: gastvrij en veilig laden van fietsaccu's

Opkomst fat- en e-bikes: gastvrij en veilig laden van fietsaccu's

Recentelijke incidenten zoals accubranden in hotels in Winterswijk en Steenwijk, en in een grote fietsenstalling, hebben de risico's van lithium-ion batterijen van fat-bikes en elektrische fietsen benadrukt. Stadshotel van Rossum in Woerden heeft voor de veiligheid en service de Lithium-locker geïnstalleerd. 'Gasten kunnen hun fietsaccu's in een beschermde omgeving opladen en niet meer op de hotelkamer,' aldus general manager Manon van Kuijk.

Hoe je werkelijk élke gast naar je restaurant trekt: 'Carnivoren horen er ook bij'

Hoe je werkelijk élke gast naar je restaurant trekt: 'Carnivoren horen er ook bij'

De nieuwste horecatrend gaat niet over natuurwijn, gewaagde veganistische gerechten of zelfgemaakte cocktails. Wie vooraan wil lopen zorgt ervoor dat élke gast aan zijn of haar trekken komt. Trendwatcher Pim Pelser: 'Vlees en vegan lekker door elkaar.'

Binnenkijken bij Het Duincafé in Overveen met een biophilic interieur

Binnenkijken bij Het Duincafé in Overveen met een biophilic interieur

Het Duincafé van het bezoekerscentrum Kennemerduinen in Overveen is onlangs vernieuwd. Het ontwerp, gerealiseerd door Estida, is geïnspireerd op de natuurlijke omgeving. Het café, de vergaderzaal en de nieuwe buitenuitgifte hebben een fris en eigentijds design gekregen.

Disco op het toilet bij Ciao Belli Breda: 'wc gaat viraal op TikTok'

Disco op het toilet bij Ciao Belli Breda: 'wc gaat viraal op TikTok'

De zilveren toiletruimte van de nieuwste hotspot Ciao Belli in Breda is uitgegroeid tot de meest gefotografeerde ruimte van de zaak. Met een simpele druk op een knop bij binnenkomst transformeert de ruimte tot een ware disco.

Ciao Belli in Breda van Patrick van Asch: 'Italiaans hysterisch'

Ciao Belli in Breda van Patrick van Asch: 'Italiaans hysterisch'

In het hart van Breda opende Patrick van Asch in februari de deuren van een nieuw Italiaans shared dining restaurant: Ciao Belli. Het grote horecabedrijf met een rijk interieur en levendige kleuren strekt zich uit over twee verdiepingen. 'Italiaans hysterisch', zonder overdrijving', beschrijft Van Asch zijn nieuwe aanwinst op de Grote Markt.

Binnenkijken bij Verhage Vlietplein

Binnenkijken bij Verhage Vlietplein

Na een grondige verbouwing van ruim twee maanden zijn de deuren van Verhage Vlietplein te Ridderkerk officieel geopend. Het voormalig pand van Lifeline | Food & Drinks is omgetoverd tot de 44e vestiging van Verhage.

3 horecatrends uitgelegd: biohacking, maximalisme en biotech

3 horecatrends uitgelegd: biohacking, maximalisme en biotech

Horeca platform Tippr heeft het trendrapport 'Horeca Hacking' gepubliceerd. Dit rapport beschrijft een toekomst waar de horeca niet alleen eten serveert, maar een cruciale rol moet gaan spelen in gezondheid en innovatie. Misset Horeca licht er 3 trends uit.

Gespot: Boterkaarsjes bij Not Standard - Waar niets standaard is

Gespot: Boterkaarsjes bij Not Standard - Waar niets standaard is

Bij café Kennedie, onderdeel van Not Standard in het hart van Eindhoven, wordt boter op een verrassende wijze gepresenteerd; als een boterkaarsje. De naam van het totaalconcept zegt het al; 'Bij ons is niets standaard', aldus eigenaar Lennart Willems.

Binnenkijken bij hotel Blendin Bloemendaal: 'eerste vestiging ademt zee en duinen'

Binnenkijken bij hotel Blendin Bloemendaal: 'eerste vestiging ademt zee en duinen'

Boutique Hotel Blendin is de eerste vestiging van het gelijknamige boutique-merk, geopend op de top van de duinen bij Bloemendaal aan Zee. Het interieur van het hotel weerspiegelt de natuurlijke omgeving, met kunstwerken van opgezette dieren uit de duinen en meubels gemaakt van strandhout. Het project is van Jeroen Postma en zijn twee compagnons van Inleisure, een bedrijf dat actief is in Nederland en buitenland.

Dé 6 speakeasy-restaurants van Nederland en hun succesfactoren

Dé 6 speakeasy-restaurants van Nederland en hun succesfactoren

Het fenomeen speakeasy is vooral bekend van cocktailbars, maar inmiddels doen ook speakeasy-restaurants hun intrede in Nederland. 'De mysterieuze aard van deze concepten prikkelt en verrast de gasten', zegt Peter Gast van Graphite, het eerste gastronomische speakeasy-restaurant van Nederland. Deze 6 geheimzinnige Nederlandse restaurants hebben een 'hidden door'.

Binnenkijken bij de nieuwe exclusieve suites van Château Neercanne

Binnenkijken bij de nieuwe exclusieve suites van Château Neercanne

Na een verbouwing van bijna een jaar zijn de zeven nieuwe exclusieve suites van Château Neercanne, onderdeel van Oostwegel Collection, geopend. Overnachten kan nu dus ook op het 17e-eeuwse landgoed in Zuid-Limburg, waar voorheen nog geen overnachtingsmogelijkheid was.

Binnenkijken bij The All Out Amsterdam: 'Een Instagrammable apenkooi voor volwassenen'

Binnenkijken bij The All Out Amsterdam: 'Een Instagrammable apenkooi voor volwassenen'

The All Out Amsterdam is een nieuw concept waar entertainment, eten, drinken en plezier samenkomen in een Instagramwaardige setting. De oprichters van de social media experience The Upside Down in Amsterdam hebben op 12 april dit do-F&B en socializing concept met een levendig en gewaagd design vol kleur, creativiteit en plezier geopend.

Binnenkijken bij Harper in Den Haag: 'restaurant met meerdere intieme niveaus'

Binnenkijken bij Harper in Den Haag: 'restaurant met meerdere intieme niveaus'

Vier horecamannen slaan de handen ineen en openen op 26 april restaurant Harper op de Plaats in Den Haag, dat is gevestigd in een monumentaal pand uit 1731 met verschillende niveaus. De inrichting is klassiek en een tikkeltje modern, met een huiselijk karakter.

Gespot: bijzondere cocktailervaring met 3D-bril én geprinte teksten

Gespot: bijzondere cocktailervaring met 3D-bril én geprinte teksten

Bij het nieuwe horecaconcept The All Out Amsterdam beleef je een opmerkelijke cocktailervaring. Dit doe-horecaconcept richt zich op vermaak en plezier. Het gedurfde interieur, de games en de presentatie van cocktails dragen bij aan een speciale belevenis, waarbij het bedrijf innovatieve methoden gebuikt om de cocktailervaring naar een hoger niveau te tillen.

Geschoten door Wildschieters

Binnenkijken bij barstro Prins & Aap: combinatie Amsterdams café en Nederlandse bistro

Barstro Prins & Aap is een onlangs geopende hotspot in het boutiquehotel Andaz Amsterdam Prinsengracht. De term 'barstro' staat voor een combinatie van een gezellige bar en een Nederlandse bistro, waar de focus ligt op lokale gerechten, cocktails, design en een eerbetoon aan de stad Amsterdam.

Binnenkijken: Nieuwe eigenaren openen vernieuwde Jans' Food en Wijnbar in Arnhem

Binnenkijken: Nieuwe eigenaren openen vernieuwde Jans' Food en Wijnbar in Arnhem

Jans' Food en Wijnbar in Arnhem onderging een metamorfose en kreeg nieuwe eigenaren. Leon Dieperink en Elise de Jong nemen vanaf maart 2024 de food en wijnbar over. Het horecakoppel wordt daarbij ondersteund door de himgroep, Horeca Inspiratie Maatschappij. Het interieur van deze iconische locatie doet denken aan een moderne bistro. Bekijk de foto's.

13 bijzondere horecatoiletten: van poepchic tot creatieve pareltjes

13 bijzondere horecatoiletten: van poepchic tot creatieve pareltjes

Een wow-effect op het toilet. Sommige ondernemers begrijpen maar al te goed dat het horecatoilet een cruciaal onderdeel is van de totale gastbeleving. 13 wc-ruimtes die een integraal onderdeel zijn van het horecaconcept. Wat maakt deze ruimtes zo bijzonder? Treedt binnen in de meest oogstrelende horecatoiletten.

Trends terraswijnen: wit blijft een hit

Trends terraswijnen: wit blijft een hit

Wat gaat er dit voorjaar en zomer geschonken worden in de restaurants en op de terrassen? Misset Horeca sprak een aantal sommeliers en wijnimporteurs over de trends voor het voorjaar en het begin van de zomer van 2024. Nederlandse wijnen breken definitief door, wit blijft onverminderd populair met voorkeur voor aromatische wijnen en Champagne verliest aan populariteit. Rosé en lichte gekoelde rode wijnen doen het nog steeds goed.